Veel gestelde vragen

Laadpaal plaatsen

Indien je een leaseauto hebt en je werkgever vergoedt de geconsumeerde stroom, dient de laadpaal geschikt te zijn voor stroomverrekening en heb je ook een data abonnement nodig. Let hier op bij de keuze van een laadpaal.

Laadpaal via de leasemaatschappij

Vaak biedt de leasemaatschappij aan om ook de laadpaal in je leasecontract op te nemen. Meestal wordt je dan, na afloop van het contract, eigenaar van de laadpaal.

Laadpaal Data abonnement

Het data abonnement wordt in je laadpaal geactiveerd waardoor je de geconsumeerde stroom kunt verrekenen via je laadpas. Indien het data abonnement is verlopen of niet actief vindt er geen stroomverrekening plaats.

Laadpas leaseauto

Heb je bij je leaseauto ook een laadpas, gebruik dan altijd deze pas en geen andere. Anders kan er geen stroomverrekening plaatsvinden en ontvang je geen vergoeding voor de geconsumeerde stroom.

Laadpas gebruik leaseauto

De laadpas van je leaseauto mag alleen gebruikt worden voor jouw leaseauto en niet om andere voertuigen te laden.

Laadpas defect

Mocht je laadpas defect zijn neem dan contact op met je leasemaatschappij of wagenparkbeheerder.

Laadpaal instellen elektriciteitstarief

In het portal van je laadpaal is het mogelijk om je elektriciteitstarief in te stellen. Bij de meeste bedrijven mag dat het werkelijke tarief zijn inclusief BTW en energiebelasting.

Onderhoud aan je leaseauto

Iedere leasemaatschappij heeft afspraken met dealers en vakgarages voor het reguliere onderhoud. Heeft je auto onderhoud nodig? Kijk dan in de app of site van de leasemaatschappij of vraag het aan de wagenparkbeheerder.

Onderhoud en APK leaseauto

Twee maanden voordat je auto APK gekeurd dient te worden krijg je via de leasemaatschappij en bericht om een afspraak te maken. Als berijder ben je zelf verantwoordelijk voor tijdig onderhoud en APK. Een eventuele bekeuring wegens een te late APK keuring is dan ook altijd voor je eigen rekening!